خواص گردو چیه و چجوریه؟
نوشته شده توسط : haftmaghz

 

مغز برای کارکرد بهتر نیاز به امگا 3 دارد و شاید جالب باشد بدانید که مغز گردو شبیه مغز انسان است و سرشار از امگا 3، شاید خیلی از ادم ها این اتفاق را تشبیه ساده بدانیم اما از نظر علمی ثابت شده که ویتامین ها و مواد معدنی در گردو بر روی کارکرد مغز تاثیر می گذارد با ما همراه باشید تا خواص گردو را به طور کامل برسی کنیم.

امگا 3 علاوه بر تاثیری که بر مغز دارد مزایای دیگری نیز دارد از جمله اینکه ابعث بهبود و خلق و خوی شما و سبب سلامت قلب می شود چراکه این ماده مغذی با سح گلیسیرید و کاهش تشکیل پلاک های خطرناک در شریان ها مبارزه می کند.

گردو همچنین می تواند ابزاری فوق العاده برای مدیریت وزن نیز باشد. شاید عجیب باشد ولی تحقیقات نشان دادع کسانی که به طور متوسط دو بار در هفته گردو مصرف می کنن در طول ماه کاهش وزن داشته اند،

آیا می دونید که گردو 8 هزار سال است که مواد غذایی ضروری انسان را تامین می کند؟ گزارشی در مورد گردو که در مجله تغذیه آمریکا منتشر شده است اظهار می دارد که در مقایسه با اکثر آجیل هایی که حاوی اسید های چرب غیر اشباع تک حلقه ای هستند، گردو منحصر به فرد دارد زیرا این گردو از اسید های چرب چند حلقه ای غیر اشباع ان 6 و ان 3 غنی می باشد و کردو کلا دارای ترکیبات مانند فولات، فیبر، تانن ها ( ماده ای از عصاره بسیاری از گیاهان که معمولا آن را از پوست بلوط به دست می آورند علاوه بر بلوط گیاه نارس، سیل نارس، سماق، چای برگ گردو، بارهنگ یافت می شود) و پلی فنول ها( شامل مواد آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد سرطان است) است که برای سلامتی مفدیه و نکات جالبی در مورد گردو و خواص شگفت انگیز این مغز گفته شده.

یک انس گردو یا حدود ۷ عدد مغز باعث:

۱۸۷ کیلوکالری

۵ گرم چربی

۴ گرم پروتئین

کمتر از ۱ گرم قند

۴ گرم کربوهیدرات

۴ میلی‌گرم منگنز (۴۸ درصد نیاز روزانه)

۴ میلی‌گرم مس (۲۲ درصد نیاز روزانه)

۴۵ میلی‌گرم منیزیم (۱۱ درصد نیاز روزانه)

۹۸ میلی‌گرم فسفر (۱۰ درصد نیاز روزانه)

۲ میلی‌گرم ویتامینB6 ( حدود ۱۰ درصد نیاز روزانه)

۷ میلی‌گرم فولات (۷ درصد نیاز روزانه)

۱ میلی‌گرم تیامین (۶ درصد نیاز روزانه)

۲ گرم فیبر

 

گردو و مباره با افسردگی

امگا 3 و فسفر در گردو از عملکرد مطلوب مغز در سطوح مغز در سطوح مختلفی پشتیبانی می کند. شواهد بیولوژیکی وجود دارد که میزان کم چربی های امگا 3 در افسردگی و همچنین تعداد دیگری از اختلالات رفتاری و شناختی تاثیر داره که با توجاه به اینکه چربی های ضروری به طور مستقیم برای ایجاد غشای خارجی سلول ها و کم به علمکرد انتقال دهنده عصبی دچار آسیب شده و بسیاری از افراد این تاثیرات را در بروز احساس اضطراب، استرس مزمن، اشتیاق شدید، خستگی و نوسانات خلقو خو تجربه می کنند. به همین دلیل است که چربی ها برای مبارزه با افسردگی و اضطراب حیاتی هستند.

مطالعات جامعی انجام شده صرف مقادیر زیاد چربی های امگا 3 ( معمولا به شکل ماهی های دریایی به علاوه بعضی از اجیل ها مانند گردو) را به نرخ خای پایین تر افسردگی ارتباط می دهد. آزمایش های بالینی کنترل شده ای که اثرات امگا 3 را در پیگیری از افسردگی ارتباط می دهد. آزمایش های بالینی کنترل شده که اثر امگا 3 را در پیگیری از افسردگی و بیماری های قلبی برسی می کند در تعدادی از مراکز تحقیقاتی بزرگ ادامه داره که به نظر می رسه هرچی بیشتر مورد چگونه کارکرد این اسید ها چرب ویژ] در میابیم، بیشتر به مزایای چشمگیر اون پی می بریم. با این حال اکثر مردمم کمبود امگا 3 داشته و نمی توانند هزینه آن را تامیین کنند.

گردو و بهبود سلامت مغز و حفظ حافظه

همانطور که گفتیم این دانه ی شبیه مغز تاثیرات مثبتی را روی سلامت مغز می گذرد از جمله اینکه امگا 3 موجود در اون برتی تقویت حافظه و زوال عقل و آلزایمر بسیار مفید است. شاید جالب باشد بدانید که بین افسردگی و ابتلا به زوال عقل رابطه ی تنگاتنگی وجود دارد چراکه تحقیقات نشان داده که سیاری از افراد مشابهی که علت کمبود امگا 3 ضروری از افسردگی بالا رنج می برند قربانی مسائل شامل ناهنجاری های مرتبط با سن مانند زوال عقل، آلزایمر و سایر اختلالات حافظه می شود. هنگامی که محققان گروه بیو شیمی  وعصب شناسی در دانشگاه کراچی اثر گردو رو با یادگیری و حافظ در وش ها ارزیابی می کردن تقویت یادگیری و حافظه موش هایی که از گردو استفاده می کردند همچنین موش های که از گردو استفاده نکردند دریافتند موش های که از گردو استفاده کرده بودند کاهش قابل توجهی در مصرف غذا نشان دادند؛ اگر چه این موضوع تاثیر منفی بر رشد طبیعی اون ها نداشت اما تحلیل مغز موش ها افزایش عملکرد انتقال دهنده های عصبی محافظت دربرابر متابولیسم کنترل کننده اعصاب را نشان داد





:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: